7 דברים שאולי לא ידעתם על פתיחת עסק

לפתוח עסק היא פנטזיה של רבים אשר רוצים לצאת לעצמאות, לעסוק בתחום בו הם טובים, מבלי לתת דין וחשבון לאף אחד! ובכל זאת, פתיחת עסק בישראל דורשת לא מעט מאמץ והשקעה, בעיקר בנוגע לניהול מהלך העבודה, התמודדות עם תשלומים שכל עצמאי צריך לשלם, וביצוע החלטות חשובות. אז מה צריך לדעת על פתיחת עסק? הנה 7 דברים שכדאי להפנים:

פתיחת עסק

יצירת תקשורת נכונה

כל מי שפותח עסק, בין אם מדובר במכולת או במשרד העוסק בהייטק, כדאי שישים לב שהתקשורת במקום העבודה פרקטית, מהירה ונכונה. בין אם אתם עובדים מהבית לבין אם מדובר במקום עבודה גדול – יש לוודא כי אתם בוחרים פתרונות תקשורת נוחים עבור בית העסק. בכך רבים בוחרים מרכזייה חכמה עבור מוקד שירות לקוחות, יש כאלה שבוחרים מערכת תקשורת גדולה שמסנכרנת בין עובדים במרכזים לוגיסטיים, כמו גם שרבים בוחרים מערכות ניהול ותמיכה מתקדמות לכל בית עסק. באמצעות כל אלה, אפשר לנהל עסקים בצורה אפקטיבית וקלה ואף להפוך את העבודה ליעילה יותר.

כתיבת תכנית עסקית

כדי לנהל נכון את סביבת העבודה, להבין מהי המטרה שלכם וכיצד ניתן למכור את המוצר או השירות בצורה טובה – חשוב לכתוב תכנית עסקית. תכנית זאת כוללת את כל המטרות של בית העסק, את ההוצאות הצפויות להקמה, את ההכנסות הצפויות, האסטרטגיה העסקית ועוד. תכנית שיווקית תעזור לכם להבין מי המתחרים שלכם וכיצד תשווקו את המוצר או השירות לקהל היעד בצורה מוצלחת. נסו לקרוא יותר על תכנית עסקית ולצפות בסרטונים או בהדרכות בנוגע ליצירת אסטרטגיה שיווקית נכונה.

תשלומים לרשויות

בזמן שאתם מקימים בית עסק, חשוב שתדעו מהם התשלומים שתדרשו לשלם לרשויות. אם אתם עוסק פטור: לא תצטרכו לשלם מס הכנסה ודמי הביטוח הלאומי שלכם יגבו בהתאם להכנסות שלכם. לעומת זאת, אם תהפכו לעוסק מורשה או לחברה בע"מ, תצטרכו להתמודד עם תשלומי מס גבוהים יותר, כגון: תשלום 17 אחוזי מע"מ למדינה, תשלומים של 10 אחוזים מההכנסות שלכם למס ההכנסה, ותשלום דמי ביטוח לאומי בגובה של 10 אחוז מהרווחים שלכם. לכן חשוב להתייעץ עם רואה חשבון ולדעת האם פתיחת בית העסק משתלמת והגיונית עבורכם.

פתיחת עסק

מערכות ניהול חשבונות

רצוי כי בכל מקום עבודה תהיה מערכת או תוכנה חכמה לניהול חשבונות. זה נכון, מרבית בעלי העסקים שוכרים את שירותיהם של מנהלי חשבונות כדי להפיק דוחות חודשיים ולהתמודד עם תשלומים לרשויות, אך עדיין דרושה אפליקציית ניהול חשבונות שתאפשר הנפקת חשבוניות וקבלות, הנפקת דוחות רווח והפסד, ניהול גבייה והתמודדות עם תשלומים בצורה מסודרת.

ניהול חשבון בנק ותזרים מזומנים

נסו להבין בהתייעצות עם הבנקאי שלכם: האם כדאי לפתוח חשבון בנק עבור בית העסק. מי שרוצה להפריד את החשבון הפרטי (שנועד לכלכלת המשפחה) מהחשבון העסקי: יוכל לעשות זאת בקלות מול פקיד הבנק. עם זאת, יש לקחת בחשבון שעמלות עבור חשבון כזה נחשבות גבוהות יותר. לכן יש לבדוק מול הבנק מהם ההבדלים בתשלום העמלות והאם פתיחת חשבון לעסק נדרשת. בכך תוכלו לבצע החלטה מושכלת ונכונה.

מערכות ניהול זמן

כל בעל עסק מבין בשלב כלשהו, כי זמן שווה כסף. בכך עצמאיים יודעים או מנסים לנהל את הזמן שלהם נכון. אם אתם רוצים למדוד את העבודה ואת התפוקה של העובדים: תוכלו להוריד אפליקציות חכמות לניהול זמן. בכך תוכלו לדעת מה השכר השעתי שלכם, גם אם אתם עצמאיים. נוסף לכך, באמצעות אפליקציות לניהול זמן ניתן לייעל את העבודה וליהנות מיותר תפוקה, בזמן קצר.

מערכות ניהול לקוחות

הלקוחות שלכם הם הדבר החשוב ביותר עבור קיום בית העסק, לכן חשוב שתהיה לכם שיטת חכמה לניהול קשרי לקוחות. בכך רבים עובדים עם מערכת ניהול מועדון לקוחות שמקנה פרטים על כל לקוח, כמו גם תיעוד שיחות ופעילות הקשורה איליו. עוד כדאי לנהל טבלאות אקסל (יש לא מעט שורות!) עבור גביית תשלומים, לחתום עם כל לקוח על הסכם התקשרות, וחשוב מכל – להוציא חשבוניות וקבלות לכל אחד, ואין זה משנה באיזה סכום מדובר! בכך תוכלו לנהל את העסק בצורה בטוחה, ללא איום על קיומו.

לסיכום, להיות עצמאיים זה לא דבר קל בעיקר כאשר ישנן לא מעט התמודדויות שצריך לקחת בחשבון. עם זאת, במידה ותספקו מוצרים ושירותים באהבה ותצרו מעגל לקוחות נאמן – תוכלו לעשות את מה שאתם אוהבים בכיף, תוך קבלת תגמול נאה.

השארת תגובה