4 עובדות מעניינות על אופנועים וביטוח חובה לאופנוע

כלי תחבורה מועדף על רבים הוא אופנוע. היכולת להימנע מפקקים, נסיעה חלקה על הכבישים וכן יכולת להימנע מחיפוש של חנייה הן רק חלק מהסיבות מדוע הביקוש לאופנועים נמצא במגמת נסיקה, בייחוד כאן בישראל. יחד עם זאת, נסיעה על אופנוע מחייבת רכישה של ביטוח חובה, וזאת בשל הסכנות לפגיעה פיזית בעבור הרוכבים. הנתונים מעידים כי הסיכוי של רוכבים דו גלגליים להיות מעורבים בתאונה הוא גבוה כמעט פי 6 מאשר ברכב, כאשר המעורבות של רוכבים בתאונות הפכה למכת מדינה של ממש. אם לאחרונה רכשתם אופנוע, להלן חמש עובדות מעניינות על אופנועים וכן ביצוע חובה.

מעל לחצי מיליון רוכבים

על פי הנתונים של משרד התחבורה, מעל לחצי מיליון ישראלים מחזיקים ברישיון לאופנוע בתוקף. מתוך המספר הזה כ- 58,000 הן נשים. מאחר והמספרים נמצאים במגמת עלייה מתמדת, רכישה של ביטוח חובה לאופנוע היא חיונית לטובת יצירה של חומת הגנה, לכל צרה שלא תקרה. אפשר לעשות ביטוח חובה לאופנוע אצל סוכנות ביטוח אודי כגן אונליין, ובכך להוביל לרכישה משתלמת אשר תאפשר לא רק להגן על עצמכם אלא גם על האופנוע היקר שלכם.

 

 

חובה בחוק לרכישה של ביטוח

אופנוע הוא רכב מנועי לכל דבר ועניין ועל כן רכישה של ביטוח היא לא בגדר המלצה, אלא בגדר של ביטוח חובה. המטרה של הביטוח היא לספק למבוטחים כיסוי כלכלי במקרים של נזקי גוף או נזק לאופנוע עצמו, כאשר גובה הפוליסה נקבעת בהתאם לצרכים הנדרשים. כיום ניתן לבצע רכישה של ביטוח בהתאמה אישית כולל מתן הצעת מחיר נמוכה יותר מאשר התעריף הקבוע, כל זאת מתוך מטרה לאפשר לרוכבים לא רק להשקיע את הכסף בחוכמה אלא גם ליצור מעטפת מלאה שתאפשר לכם לנהוג בבטיחות ועם הבנה כי אתם מקבלים את הכיסוי לו אתם זקוקים במקרה של נזקים.

חשיפה מוגברת לתאונות

מחקרים שנערכו בתחום התחבורה מצאו כי הסיכוי של נהגי אופנוע להיות מעורבים בתאונות קלות עד קטלניות הוא גבוה כמעט פי 6 מאשר נהגים ברכב. מאחר והסיכון גבוה, רכישה של ביטוח היא חיונית. שימו לב כי גם אם אתם רוכבים מקצועיים בעלי שנים רבות של נסיון, טעות אחת קטנה על הכביש עלולה לעלות לכם ביוקר הן מבחינת הנזקים הגופניים אבל לא פחות גם נפשיים, ועל כן יצירת קשר עם סוכנות ביטוח היא חלק בלתי נפרד משמירה על עצמכם לפני שאתם עולים על האופנוע שלכם.

זינוק במספר הרכישות

לאור בעיית הפקקים החמורה שמשפיעה באופן דרמטי על איכות החיים של אזרחי המדינה, יותר ויותר ישראלים בוחרים לבצע רכישה של אופנוע. מחירי האופנועים ביחס לרכבים הוא נמוך יותר, ועל כן אם גם אתם מבחינים ביותר אופנועים על הכביש, אתם ממש לא טועים. הזינוק במספר הרכישות מוביל בהתאם גם להבנה כי רכישה של ביטוח היא חיונית לטובת נסיעה בטוחה, הן בעבור רוכבים חדשים והן בעבור רוכבים ותיקים ובעלי ניסיון של שנים רבות.

לסיכום

רכישה של ביטוח לאופנוע היא חיונית לטובת יצירה של נסיעה בטוחה. בעידן שבו רבים מרוכבי האופנועים חשופים לפציעות ולתאונות, יצירת שקט נפשי וידיעה ברורה כי ישנו כיסוי בהתאמה אישית היא ללא ספק המפתח ליצירה של נסיעה בטוחה. אם אתם רוכבי אופנוע ובדיוק רכשתם את האופנוע החדש שלכם או אתם רוכבים מנוסים, זה הזמן לבצע רכישה של ביטוח במחיר מצוין ותוך שימת דגש על התאמה מדויקת של הפוליסה לצרכים הנדרשים כרוכבים.

גלילה לראש העמוד