תוספי תזונה משפרים את יעילות האימונים של ספורטאים

נושא הבריאות קיבל הרבה תשומת לב בתקופה האחרונה. אנשים מחפשים דרכים להישאר בריאים, חיוניים וגם לחזק את המערכת החיסונית שלהם. חלק חשוב מאד בבריאות הוא התזונה. תזונה נכונה היא זו אשר מספקת לגוף את חומרי הבניין הנחוצים לו וגם את המינרלים, החומצות והוויטמינים השונים האחראים לתפקוד המערכות והתהליכים השונים בגוף. מחקר שנערך לפני כמה שנים מצא שרוב האמריקאים למשל נוטלים תוסף תזונה כלשהו. כיום המספרים גבוהים מאלו, הן בארה"ב והן בישראל. רבים מאיתנו מודעים להשפעה החיובית של תוספי מזון שונים. בואו נדבר על מבחר תוספי מזון, על השפעתם ודרך נטילתם.

מניעה עדיפה על ריפוי

הכותרת מציגה את אחד מהרעיונות הבסיסיים ביותר ברפואה מונעת. תמיד עדיף לשמור על גוף בריא ולהימנע מבעיות מאשר אחר כך לטפל בהן. אחד מתוספי המזון שבשנים האחרונות קיבל חשיפה גדולה הוא כל התוספים השונים מסדרת האומגה. תוכלו לבחור מוצרי אומגה 3 באמצעות סקירה מפורטת, בינתיים רק נציין שזהו חומר האחראי על הרבה מאד השפעות חיוביות. הוא מונע מחלות לב שונות; יש לו השפעה חיובית על מניעת דיכאון; הוא עוזר בספיגת האינסולין ועוזר במטלות קוגניטיביות שדורשות ריכוז. קיימים שלושה סוגים של התוסף ורצוי להתייעץ לפני הנטילה שלו באשר לסוג שמתאים למצבכם הרפואי.

ויטמין D

זהו ויטמין שהגוף שלנו מייצר בעזרת אור השמש ולכן חשוב לקחת אותו אם החשיפה לשמש יורדת משמעותית, למשל בימי החורף. לוויטמין D יש השפעות חיוביות על מערכת החיסון. הוא עוזר במניעה של אוסטאופורוזיס וצפיפות עצם. כמו כן לוויטמין יש השפעה על תהליכים שעוזרים ליצירת שיווי משקל ואיזון בגוף. ניתן ליטול אותו בצורת כדורים או טיפות אשר נספגות טוב יותר בדם.

ויטמין B

כאן מדובר על משפחת ויטמינים שניתן לקבל בתוסף אחד. יש למשפחה הזו תפקיד במערכות מהותיות בתפקוד היום יומי. ויטמין B1 עוזר לכלל המערכת העצבית ולתפקוד מוחי תקין ולזיכרון. מחסור בו גורם לחולשה כללית וגם לבעיות שכחה. ויטמין B2 הוא בעל השפעה חיובית על המערכת החיסונית. ויטמין B3 משמש בתהליכי פירוק המזון לאנרגיה כאשר מחסור בו יכול להתבטא בבעיות בעור, עייפות ואפילו דיכאון.  ויטמין B12 חיוני לבניית תאי דם אדומים. ללא ויטמין זה יתכנו בעיות שינה, אנמיה וירידה באנרגיה. זהו ויטמין אשר מצוי רק במזונות מן החי ולכן חשוב למי שנמנע מהם או אוכל מעט, ליטול אותו. מזונות רבים מכילים ויטמינים נוספים מקבוצת B, ושווה להכניס אותם לתפריט.

תוספי תזונה משפרים את יעילות האימונים של ספורטאים

קולגן

זהו חלבון המיוצר על ידי הגוף. הבעיה היא שעם השנים, קצב היצור שלו יורד משמעותית. לתוסף הקולגן יש השפעה על מראה עור גמיש וצעיר והוא מאט תהליכי הזדקנות שונים. כמו כן יש לו השפעות טובות על העצמות, השרירים ומעל הכל – על מערכת עיכול בריאה ומתפקדת.

מגנזיום

תוסף המגנזיום הוא מומלץ למי שעבר את גיל המעבר או מי שבדיקות הדם שלו הראו מחסור בו. יש למגנזיום השפעה ישירה על צפיפות העצם והוא מומלץ לכל מי שסובל מירידה בצפיפות. עוד משפר המגנזיום את תפקוד השרירים כולל השריר החשוב ביותר בגופנו – הלב. המגנזיום נמצא בחסר אצל רוב האנשים שלא נוטלים אותו כתוסף. אולי זאת מפני שהוא נמצא במאכלים שרובנו לא אוכלים על בסיס יום יומי כגון עלים ירוקים בכמות גדולה, אגוזים, דגן ועוד.

אשלגן המחקר המודרני מראה לנו שבשביל להימנע מבעיות לב, צריך לשמור על יחס גבוה יותר של אשלגן לעומת נתרן. בעקבות כך אפילו יצאה הוראה לסמן מזונות עתירי נתרן. את האשלגן אנחנו מקבלים מאבוקדו, מיני אגוזים וקטניות, גרעינים, פירות יבשים וכמובן – תוספי תזונה.

אנחנו מקווים שהסקירה הקצרה הזו תעורר אצלכם את הסקרנות להתעניין עוד בנושא תוספי המזון.

השארת תגובה