דברים שחשוב לדעת על שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי, הוא כיום תחום רחב מאוד. בגדול, לאתרים הוותיקים נוספו הרישות החברתי והסמארטפונים, שכל אחד מהם עולם רחב בפני עצמו. מעבר לכך, רואים כל הזמן התפתחויות חדשות דוגמת אינסטגרם, שפותחות אפשרויות שיווק מעניינות. במה כדאי להתמקד? מה חשוב במיוחד לדעת, על השיווק בסביבות אלה?

מחייב מומחיות

שיווק דיגיטלי הוא תחום טכני מאוד. מאחר שהוא גם משתנה תדיר ובאופנים רבים, חיוני לעבוד עם מומחי שיווק מנוסים, ברמה גבוהה. באתר של חברת REGO לקידום אתרים, תוכל להתרשם ממה שמומחים כאלה מציעים.

Omnichannel marketing

שיווק דיגיטלי חייב להיות כיום שיווק רב ערוצי, מאחר שהלקוח הממוצע נמצא ב"ערוצים" רבים באינטרנט ובסמארטפון. לכן, לא ניתן להסתפק כיום רק באתר או רק בפרסום בתוצאות חיפוש או בפייסבוק. חייבים להבין את הלקוח היטב, לדעת היכן הוא נמצא, מתי ולמה ולהביא את השיווק אליו.

ה"אוצר" שברשותך

מזל טוב. אתה מיליונר! יש ברשותך אינספור "יהלומים" רבי ערך, שמומחי שיווק יוכלו למנף לתועלתך. אוצר זה, הוא המידע הרב שכבר יש לך על לקוחותיך. מידע זה מסייע למקד את ההשקעה (כספית ובכלל) בשיווק, באפיקים שמספקים את החזר ההשקעה (ROI) המירבי. לכך יתווסף מידע שיצטבר במסגרת הפעילות השיווקית עצמה ואף מידע ממחקר יזום על פעילות המתחרים. בסביבת השיווק המורכבת של היום, הכל מדיד והמטרה היא התאמה מירבית של השיווק ללקוח, לאור המטרות העסקיות. שיווק איכותי, לוקח בחשבון את היסטוריית פעילות הלקוח וכן פעילות לקוחות עם פרופיל דומה לשלו. בהתאם לכך, ניתן להציע לו מוצרים עם סבירות גבוהה שהוא יתעניין בהם (Amazon למשל, עושה זאת היטב). עוד אפשרות, היא הצעת תכנים נוספים רלבנטיים ("המלצות תוכן"), בשיטה שמיישמת חברת טאבולה או בשיטות אחרות.

"מילות מפתח" – לא מספיק

קידום אתרים במנועי חיפוש, היה ועודנו משמעותי מאוד לשיווק באינטרנט. שילוב מילות וביטויי מפתח ברחבי האתר, עמד בעבר במרכז פעילות הקידום. בהמשך, הוא נדחק מעט הצידה (אם כי לא לגמרי) והדגש עבר לאיכות ה"תכנים" (טקסט בעיקר) באתרים. זאת, בעקבות שינויים במנוע החיפוש הפופולארי ביותר (גוגל). לכן, קידום אתרים ושיווק באינטרנט בכלל, הולכים כיום יד ביד עם "כתיבת תוכן" לסוגיה.

כבר לא מספיק מילות מפתח- שיווק דיגיטלי

פתרונות להוזלה וייעול

תשמח לשמוע, שלמרות הצורך במקצוענים ובהפעלתם בכיוונים רבים במקביל, יש דרכים לחסוך, תוך שמירה על האיכות. אוטומציה של שיווק למשל, היא "טריק" טכנולוגי שנועד לייעל תהליכים שונים. במקביל, היא גם עשויה לחסוך זמן עבודה, לצמצם טעויות יקרות ולהגדיל מכירות. ישנו גם מבחר גדל של שירותי אינטרנט מסייעים בתחום השיווק, בגישה של תשלום לפי שימוש (SaaS), שמקלה על מימון פעילות השיווק. שירותים בנוסח זאפייר למשל, מספקים גמישות וקלות יוצאת דופן, באינטגרציה בין מערכות וכמענה מהיר לאתגרים טכניים שונים.

לסיכום

מי שמבין נקודות מרכזיות אלה וגם עובד עם מקצוענים, יש בידיו את המפתח לשרידות ויציבות עסקית. יותר מכך – יש לו את המפתח, לפריצת דרך ולצמיחה.

השארת תגובה